Republika Irlandzka – Wypad do Dingle Oceanworld Aquarium

Wycieczka 3 dniowa do Republiki Irlandii

Wybraliśmy się z dzieciakami do Oceanarium w Dingle, a na powrocie Klify Moheru. Ponieważ pogoda nie była za specjalna w chwili wyjazdu, więc nie planowaliśmy wiekszego zwiedzania, ale skonczyło się inaczej.

Opuścilismy Irlandię Północną i autostradami dojechaliśmy do Tralee. Tutaj okazało się, że wszystkie hotele i motele są pozajmowane. Troszkę nas to przeraziło bo gdzie z dzieciakami spać, ale dzięki opatrzności od drzwi do drzwi B&B trafiliśmy do Pani, która była jedyną właścicielką domu i okazało się, że korzenie ma z irlandii Pólnocnej. Bardzo miła kobieta przyjeła nas do czystego i schludnego domu, dostaliśmy dwa pokoje ze śniadaniem za co zapłacilismy 200 euro. Drogo? może, ale pojechaliśmy w ciemno, sądząc po alikacjach telefonicznych i booking.com na większy wybór.

Przeliczyliśmy się.

Warto więc zaplanować podróż wcześniej.

Następnego dnia przepiękna pogoda, pojechaliśmy do oceanarium.

Miasteczko Dingle malownicze i miłe, sporo turystów, parkingi zapchane, warto być tam wcześniej.

Samo oceanarium, hmmmm, liczyłem na coś wiekszego z delfinami, ale nie było źle.

Ponieważ oceanarium zwiedziliśmy szybko postanwiliśmy coś jeszcze zobaczyć. ruszyliśmy na szlak Ring of Kerry.

Co za widoki !!! rewelacja, wróciłbym tam jeszcze raz. Pogoda niestety zepsuła się i nie mogliśmy obejrzeć tych przepieknych widoków w słońcu, ale i tak było wartu. Obejchaliśmy 99% trasy a nastepnego dnia wyruszyliśmy na Klify Moheru.

Pogoda nie była rewelacyjna ale silny wiatr niestety uniemożliwił nam dłuższe zwiedzanie i podziwianie tcyh monstrualnych klifów i przepięknej natury.

Wstęp 8 euro dla dorosłego.

Dzieci poniżej 16 roku wchodzą za darmo.

Suma sumarum, było warto i świetnie, wróciłbym tam jeszcze raz.

Zapraszam do obejrzenia filmu, znajdziecie tam więcej detali z naszego wypadu, może coś Ci się przyda jeśli planujesz taki wyskok.